http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Hemlingby

Kom hem för lite mer än en timme sen från Hemlingby. Vi var där med Paulina och Loke samt en tjej vid namn Michaela och hennes labradorvalp Madicken på 7 mån.
 
Det var första gången jag var i Hemlingby faktiskt och där är verkligen jättefint, så blir absolut att åka dit fler ggr. Det är en skog med en hel del motionsspår, lite restauranger osvosv. Riktigt mysigt :)
Tanken var att vi skulle gå en promenad alla tre men eftersom jag och Asterix gick bakom så blev han för ivrig och ville följa med i samma takt och drog och drog i kopplet.... RIktigt irriterande, så ja han var billig ikväll vill jag lova....
 
Jag accepterar ju inte dragande i koppel bara för att han vill hänga med så det blev mycket stanna och vänta in honom. För han går ju alltid fint i kopplet annars men när han träffar nya hundar som dessutom han kanske är van att leka med (Loke) då vill han gå i jämn takt för att han ska gå bra. Och så var det ju en ny hund nu också, också en valp och då blir han extra taggad. Så nä, jag sa åt dem att de fick gå före och de behövde inte vänta på oss för jag ville ej förstöra promenaden för dem liksom. Aja men vi ska gå en kortare sträcka nästa gång ihop :) När han vänjer sig vid dem så kommer det gå super tror jag.
 
Medan de gick promenaden försökte vi hänga efter men eftersom de försvann utom synhåll så bestämde vi oss för att vända tillbaka annars hade promenaden blivit jättelång för Asterix... Så vi vände tillbaka och körde lite balansövningar på små hinder, eller som egentligen är till för människor om man vill leka "Inte nudda marken". Riktigt roligt tyckte Asterix i alla fall att det var. Sen träffade vi Paulina och Michaela igen och pratade lite. Därefter åkte vi hem. Vi åkte ju med Paulina, hon hämtade upp oss och lämnade oss. Det går inga bussar längre till Hemlingby och blir alldeles för långt för Asterix del om vi ska gå dit nu när han fortfarande är så liten.
 
Nu har vi precis käkat och Asterix sover. 
När han vaknar ska han få käk också... Och jag tänkte plugga lite.. 
 
Senare ska jag lägga in filmer från dagens balansövningar i Hemlingby här på bloggen samt den apportfilmen jag pratade om. 
 
 
Träffade på en älg i Hemlingby ^^ 
 
 
Balansövning på en sten under promenaden
 
Lite lek med Loke
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0