http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Hejsan hoppsan i blåbärsskogen!

Idag var vi till skogen och plockade blåbär, tanken var att vi skulle göra blåbärspaj men insåg att det behövs nog ganska mååååånga blåbär till det så vi gör nog blåbärsdrömmar (hundgodis) till Asterix istället ;) Jag får baka något annat till oss. 
 
Asterix tyckte i alla fall att det var skitkul i skogen som vanligt. Rejsade och hade sig och var helnöjd. Och blåbär var ju gott tyckte han. Han var inte sylvass på inkallningen i början dock. Sprang enbart runt och fjantade sig och var jättetaggad (jag tror faktiskt han trodde att vi skulle spåra för där har vi spårat 2 ggr nu..) och han fick mig nästan att gråta. Men gick lite bättre på slutet. Lite sådär allmänt ofokuserad på vägen hem också, men imorgon är en ny dag. Han har varit jätteduktig nu ett tag, kan inte alltid gå som på räls. Får försöka intala mig det!
 
Asterix njuter av livet medan matte plockar blåbär. Visst ser han riktigt nöjd ut? 
 
Va vad sa du matte?
 
Sitter vid fint så får vi smaka på lite blåbär
 
Hitta valpen!
 
Dyker rundor i blåbärsriset
 
Asterix hjälper gärna till att plocka, fast ja... han tar ju dem för sig själv helst!
 

Blåbär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0