http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Funderingar angående foder

Jävla jobbigt att man blir som hungrigast på kvällen/natten :( Blir ni också det? Skitjobbigt, och så kan man inte sova pga det såklart!
 
Har suttit och funderat lite nu ikväll efter plugget på hundfoder... 
Asterix har ju inte varit så bra i magen av Sam's Field och det blev bättre när vi började ge honom VoM en gång om dagen, men sen vi utökade mängden med tanke på att han ökat i vikt så har ju även torrfodret ökat och där känns det som att han blivit sämre. Nu i några dagar har han varit riktigt lös och gasig i magen :/ Funderar på att ge honom avslagen cola eller köra med Stomax i minst en vecka... Hmm... 
Sen ska vi byta foder tror jag. Har funderingar på att gå över helt till VoM men får se över vad månadskostnaden blir då, han kommer ju väga bra mycket sen när han blir stor tror jag. Men vissa säger att det blir billigare i månaden med färskfoder? Fast gäller det något specifikt märke då eller? Ger som sagt VoM och det älskar han så vill inte sluta ge det utan vill han kanske ska äta färskfoder helt och hållet sen och inte bara som kombination.... Måste räkna ut exakt allting med procent och kilo, men det orkar inte min hjärna nu ikväll/natt när jag dessutom har feber.
 
 Vet ni något annat bra märke än VoM som dessutom är relativt billigt så tipsa gärna!
 
Nä nu får man ta och sova lite... hoppas jag blir piggare imorgon:/ Ska ju på hundpromenad så....vill inte bli sjuk:( Snyft
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0