http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Asterix 5 månader, banankaka & VoM!

Ja igår blev ju Asterix 5 mån och eftersom vi ändå skulle baka banankaka till oss så fick han också lite av den med vaniljglass till ;) Blåbärsdrömmar till honom ska vi baka ikväll eller imorgon, hann inte allt!
Hursomhelst så var ju banankakan riktigt god tyckte Asterix, speciellt glassen eftersom han åt upp den först. Allt var slut på typ 5 min i hans skål! Inte varje dag man som hund får banankaka med glass, ibland måste ju även hundar unna sig det här! ;) (Tycker jag iaf!) 
 
Idag har vi varit på Gävleborgs zoo affären och handlat VoM samt så fick Asterix en korv av butikssäljaren och då blev han jättenöjd såklart ;) 
 
Usch annars så är Asterix allmänt dryg nu sen tandlossningen börjat! Veterinären i onsdags sa också det, samt även en veterinär på Agria; att de blir jättejobbiga, beter sig konstant och att det är knappt så att man känner igen dem under tandlossningen! Dessutom blir de oftast dåliga i magen (lösa) och rumsrenheten försämras osv... Asterix har tex i princip aldrig bajsat inne innan tandlossningen, bara de gånger man själv varit för seg ut... men sen han kom in i den har han bajsat inne löts flera ggr om dagen! Och kissat... Vi får torka golven flera ggr om dagen verkligen, man kliver i kiss eftersom han trampar i det och går runt med det sen i lägenheten så det osar kiss lite överallt, därför måste man torka med glor och Ajax varje jäkla dag :( SKITDRYGT, jag blir galen snart!! 
 
Dessutom är han emellanåt allmänt olydig och uppkäftig, tex när vi ska sova på natten, måste jag hålla fast honom i kanske 30 min ibland mer innan han faktiskt ger sig och somnar. Han sover ju med oss i sängen och att ignorera det beteendet han håller på med på nätterna funkar INTE! Han lugnar sig om man håller fast honom helt enkelt, bara det att det tar extra lång tid nu än vanligt... 
Så nej vi har lite av ett helvete här hemma.. Tycker jag allt... Menmen det blir väl bättre, försöker trösta mig med det hela tiden! 
 
Nu ska vi äta pizza, som om jag inte redan är fet liksom... Men grejen är att det blir så stressigt idag och jag har en jävla massa att plugga, speciellt i turismen och ska göra klart quizen idag! Därför hinner vi inte laga mat, så är det!
 
Man sitter fint och väntar på varsågod innan man får äta sin kaka ;)
 
Köpte korvar så det räcker till 10 måltider! Ska köpa fler nu i veckan! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0