http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Äntligen helg!

Ja för min del är det minsann helg nu, härligt värre kan jag säga :) 
kan behövas efter denna dagen, mer eller mindre skitdag kan man säga... 
Började inte bra direkt och såklart så kan ju inte resten av dagen bli så mycket bättre då. 
Skulle ta bussen ner till stationen som jag brukar, men ja då går bussen sönder mitt i allt så fick gå en bra bit med en tung skolväska för att hinna med tåget... 
 
Väl på tåget märker jag efter ett tag att min matlåda har läckt så jag hade köttgryta i en påse. Trevligt... 
Fick gå inom Ica kvantum i Borlänge sen och handla en baguette. Lektionen i Handelsföretagens villkor och särart var tyvärr lika tråkig som vanligt, eftersom läraren bara pratar och pratar och jag har svårt att koncentrera mig på föreläsare som enbart pratar utan att ha någon som helst regelbundet visuellt hjälpmedel, såsom PowerPoint... Sen är jag på spänn hela tiden för han kan helt plötsligt peka på en och fråga en en sak och då är det kanske en fråga man inte så här direkt har svaret på vid just det tillfället.... Och de frågor han ställer kan ha med allt möjligt att  göra, såsom orsakerna till andra världskriget osv (jag är ingen höjdare på historia), svenska kungar mm..... Ja helt enkelt sånt man läste om på högstadiet/gymnasiet ^^
 
Därefter hade vi ekonomistyrning, och det är iaf roligare, men idag kände jag mig dock inte smart på den heller. 
Vi började med produktkalkylering och när vi skulle räkna en svårt uppgift så blev även läraren förvirrad så blev bara pannkaka och allt så vi avbröt övningen och tar den nästa gång. Haha... aja. Jag ska försöka lösa den själv hemma :P
 
Mötte Jimmy och Asterix på stationen och Asterix blev lika glad som alltid över att se mig, helt galen :) Tydligen så hade han blivit totalt galen redan när han såg stationen och satte sig själv nedanför de trappor som jag brukar komma nerför efter tåget. Underbara hund! 
 
Så nej nu när det är långhelg (är ledig nu torsdag-söndag) så ska jag försöka sätta mig in lite mer i ekonomistyrningsboken och räkna lite själv, brukar gå mycket bättre för min del om jag får läsa mig till grejer för då fattar jag bättre ;)  Ska även börja läsa lite i turismlitteraturen och göra första uppgiften där. Och så ska vi lägga ännu ett spår till Asterix och imorgon ska vi träffa två vovvar, bla Loke.
Ja...
 
Något mer som hänt? Ja jo har lyckats övertala Jimmy att vi ska söka lägenhet i Falun så idag ska jag ställa mig i bostadskö. Räknar med att det kommer ta tid men är ju inte direkt Stockholm ändå vi ska flytta till, Falun ligger nog i klass med Gävle gällande bostadskö skulle jag tro. Nä men blir mycket lättrae att ta sig till skolan, typ 20 min med tåg och sen går ju även bussar med! Sen är det inte långt till Gävle från Falun heller. 
 
Nu ikväll blir det ta det lugnt framför TV:n. Har missat Efterlyst men ska se det på play sen, ska även se Ung & Bortskämd :) 
 
Hörs kanske sen, då ska ni få se en apporteringsfilm med Asterix :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0