http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Föreläsningar

Idag har jag haft en långdag i skolan, gick från 10-15. Så för mig innebar det uppstigning kl 6 och jag höll dessutom på att försova mig så blev massa stress istället, tyvärr :(  
 
Men idag kände jag faktiskt att föreläsningarna var riktigt givande, till och med den i Handelsföretagens villkor och särart :P Vi började prata mer om själva detaljhandeln och om boken "Kampen om köpkraften". Så det var riktigt intressant och lätt att förstå. Även ekonomistyrningen kändes rätt hyfsad, såklart alltid svårt med alla nya begrepp och regler hit och dit... men att räkna idag var faktiskt lätt tyckte jag för en gångs skull :) 
 
Kom hem och Jimmy berättade att det hade gått jättebra för Asterix hos veterinären idag. Jag hade ju bokat tid för hantering och visitation hos veterinären, eftersom Asterix blev så illa behandlad av den förra veterinären.. 
Så vi vill att veterinärbesök ska bli positiva för honom. Och ska jag vara ärlig så var jag faktiskt inte ett dugg orolig inför dagens besök... Tyckte bara det var tråkigt att jag inte kunde följa med pga skola. Men det gick tydligen jättebra, veterinären kunde känna på honom utan problem, dessutom klippa ett par klor, titta i munnen, tassar - ja allt sånt där som ingår i den vanliga hanteringen! Och Asterix älskade att vara där så mycket så att han knappt ville åka därifrån sen! ;)  Vi fick även återigen beröm om att han är så lugn och stabil för sin ålder (Jättemånga som sagt det faktiskt så jag måste skryta lite!) Så det känns riktigt bra! Dessutom hade han tydligen fått en kattkompis i väntrummet, både katten och han lekte lite lätt med varandra ;) Jag är faktiskt riktigt riktigt glad över att det har gått så bra med hantering av främmande person nu på senaste tiden, så nu har den oron faktiskt i princip släppt!! SKÖNT! Han ÄLSKAR människor nu :P (Okej kanske inte alla men majoriteten)
 
Nej men nu i kväll/natt har jag faktiskt pluggat lite ekonomistyrning och för första gången känt mig riktigt smart, har faktiskt gått BRA nu ikväll, yey! :D Imorgon ska jag plöja igenom även anteckningarna från ekonomihistorian och dagens föreläsning i Handelsföretagens villkor och särart samt läsa lite turism! 
 
Business of Tourism till turismvetenskapen hämtade jag igår... Typ 800 sidor på engelska i den. Det du.. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0