http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

Stressad

Idag var jag hemma från skolan eftersom jag känner mig helt överfull med plugg (läser ju 3 kurser, och turismen som en självständig kurs). Har en diskussionsuppgift som ska vara inlämnad på onsdag, asmycket i ekonomistyrningen såklart, samt fick vi ifredags en inlämningsuppgift även där.. Vi ska intervjua ett företag ungefär och höra lite om deras bokföring osv osv... Sen skriva typ 5 sidor om det... Och idag såg jag även på Fronter (där vi får all kursmaterial och info osv) att vi också ska ha en inlämningsuppgift i Handelsföretagens villkor och särart... Vi ska åka till Falun i grupp och kolla på stadskärnan och se hur attraktiv den är för handeln osv, ungefär...? Och sen skriva ca 5 sidor. Aja fick veta av en gruppkamrat att han tydligen skulle gå igenom det lite mer på onsdag, kan ju vara bra..
 
Dessutom som om det inte vore nog så ska vi ju ha tenta i båda kurserna, varav de ligger tidsmässigt precis i princip! Bara veckan efter vi haft ekonomistyrningstentan ska vi ha tentan i Handelsföretagen!! DESSUTOM seminarium på IKEA - och HM-boken i Handelsföretagen, och de böckerna var INTE tunna... 
Jag är DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖD 
OCH jag har typ en inlämningsuppgift i veckan på turismen :/ 
Ännu mer DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖD
Ja och det är säkert nå mer säkert men va fan... Omöjligt att hålla koll på allt :(
 

 
Menmen... prata om nå roligare kanske? Idag har jag iaf pluggat såklart och sen blev det att åka till Andersbergs hundgrupp med Jimmy och Asterix! För att komma härifrån en aning... Blev lite ringträning ikväll, vilket vi verkligen behövde och det var riktigt roligt! Jag vet typ inte alls så mkt om hur en utställning går till så detta var verkligen givande. Mycket lättare att träna på det praktiskt än att försöka läsa sig till det ;) Som tur är var Malin i gruppen väldigt kunnig och hjälpte oss mkt osv! Tyckte faktiskt Asterix var riktigt duktig och fokuserad på träningen! Och likaså på promenaden.. Han hade inte så bråttom att hänga med de andra (Okej han gick ju bland de första men ändå). Så jag funderar på att anmäla honom till en Inoff utställning vid Sandviken den 28:e oktober... :) På inoff är de ju inte så noga heller och kan vara bra om man vill se hur det går till och träna osv!
 
Så... tycker ni jag ska anmäla oss? ;)
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Anmäl er till utställningen! :D Jag var ju på min och Ottos utställning i helgen. Hade aldrig någonsin ställt hund tidigare och inte heller varit på någon ringträning, haha! Men, vi vann ändå så det var jätteroligt :) Och kul att få en objektiv bedömning på hunden.

Svar: Gud vad roligt, grattis! :) Såg på din blogg nu! Ska absolut anmäla oss :D
psychotickitten.blogg.se

2012-09-18 @ 20:30:25
URL: http://sssam.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tycker ni ska anmäla er till utställningen även om han kanske inte ska bli en utställnings hund så är det endå en bra erfarenhet då hunden måste fokusera på dig trots att det är massa andra hundar där som skäller och låter mm. Jag ska gå en grundkurs i lydnad med min hund sen ska vi åka på en utställning för skojs skull vi med :-)
Hoppas allt går bra för dig :-)
Kram

Svar: Ja absolut :D Har funderat nu och vi ska anmäla oss :) Ska bli riktigt kul, även som ett träningstillfälle så att säga! Vad roligt! Jag tror ej vi ska gå någon allmänlydnad kanske, men tävlingslydnad isf om några månader när det är dags :) Lycka till med vovven din du med ;) KRAM
psychotickitten.blogg.se

2012-09-19 @ 15:06:09
URL: http://lindageorgsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0