http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Team Asterix -

2 bra dagar!

De senaste två dagarna har varit riktigt bra med Asterix och hans träning! Igår var vi ju på Andersbergs hundgrupp och skulle egentligen träna lite platsliggning men vi tränade stannaövninar istället, fast det blev ju ungefär som platsliggning för vår del. Han rörde inte en fena trots massa andra hundar omkring och han hade jättefin kontakt med mig under hela passet. Testade att gå mellan två hundar och att försöka få Asterix att hålla kontakten med enbart mig då och det gick super, han gick till och med fot. Duktiga hund! Även inkallningen i lina gick superbra. Så igår var jag riktig nöjd efter det passet! 
 
Idag har vi mest tagit det lugnt, varit i skogen och lattjat lite och tränat inkallning med lina med lite olika störningar. Han lyssnade ofantligt bra. I skogen fick han ju vara lös och där är han inte 100-procentig gällande inkallningen, mestadels tror jag pga att allt är så spännande där. Han blir otroligt taggad där varje gång. Men vi körde lite balansövningar och kurragömma i alla fall. 
 
2 bra dagar, som kompensation för hur uselt det var i förrgår ;) Men som jag sa; det kan inte alltid gå bra! Jag sa sriva lite i träningsdagboken nu tänkte jag. Något som inte gått bra idag är kloklippningen (som han annars är fantastisk på) han skrek och försökte hugga efter mig, jo han bjuder minsann på överraskningar han... Nya tag imorgon! Lyckades klippa sista klon iaf under lugna omständigheter, så det slutade bra iaf! ;) Viktigast det, så han får positiva "senaste erfarenheter" av det i alla fall! 
 
Annars om vi inte ska prata hund mår jag ju själv inte speciellt bra. Noll motivation gällande skolan och ikväll när jag försökte plugga fick jag plötsligt en feberattack och jag hade inte ens pluggat i 5 min liksom.. börjde sluddra, höll på att däcka ihop... tog tempen; 38,9 visade den. Så jo, minsann har man feber! Dock ska jag ta den imorgon bitti också, då det är mer tillförlitligt då. Men jag brukar inte ha så här hög kroppstemp! Så tog precis en Ipren och ska krypa ner i sängen med Andra avenyn... hoppas inte Asterix får för sig att leka bara... 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Hella

Oj så stor killen börjar bli! :)

Svar: Ja han har växt sjukt mycket och gör det hela tiden! :D Andra märker dock av det mer än mig ;)
psychotickitten.blogg.se

2012-10-04 @ 08:02:57
URL: http://www.hellaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0